Helgträning

Denna helg har jag fått till två pass, fast jag var nära på att inte gå dit alls. Men med lite hjälp av det fantastiska vädret och peppande vänner så blev det ändå av. Och visst känns det bra när det väl är gjort!

I lördags blev det en vända på gymmet, och jag måste säga att jag verkligen gillar Anders upplägg. Att börja med några basövningar som vi får lära oss ordentligt, så vi sedan vet vad och hur vi ska göra när vi är där själva.

Vilket annars brukar vara mitt största problem, jag är absolut inte personen som går till gymmet och bara lyfter lite vikter på måfå. Jag behöver en plan och ett mål.

Och på tal om mål så har jag hittat en ny kompis på gymmet – trappmaskinen. Jag har ju som mål att äntligen bestiga Rinjani i sommar. Rinjani vulkanen på ön Lombok i Indonesien, med en topp som ligger 3726 m över havet.

Jag tänker att en trappmaskin måste vara ett super bra sätt att träna upp benen inför två dagars vandring uppför. Så där är min målbild nästa gång jag står där och svettas, och svettig blir verkligen.

Och på tal om brutal så kan jag berätta om kvällens pass, IW spurt/puls. Jag gick dit men inställningen att de blir nog bra.

Efter ca 3 min inser jag, att jag senaste året kanske stått max 15 min i sträck på en crosstrainer, och nu var det 50 min med distans och intervaller som gällde. Trodde ärligt att jag skulle smälla av. Men efter 50 min klev jag av, röd som en tomat i ansiktet och väldigt nöjd. Det var svindrygt. Men kul. Och jag kommer definitivt göra det igen, men kanske håller mig till soft passet i några veckor.

// Clara

1 svara

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *